Cita:
Originalmente publicado por KRILIN
Si que es así.
Desde el principio, lo que se ha valorado es la imposición por parte de las federaciones de un modelo de rating sin ningún tipo de negociación.
Creo que os estais engañando si pensais que solamente corriendo 4 regatas en RI "oficiales" (habría q ver lo que es una regata oficial) el año proximo se va a parar el inexorable paso a ORC. Si realmente se quiere hacer reaccionar a las federaciones es con lo que reacciona todo el mundo en este pais LA PELA, y todo lo demas es mear contra el viento.
Hay suficientes lagunas en el tema federativo como para que se pueda, no lo digo yo lo dicen letrados, pelear contra el monopolio de las licencias.
Existen paises muy cercanos en que ese tema se lleva de otra manera y con resultados muy claros.
El que piense que con no sacar el rating este año va a conseguir algo......, es que no esta muy acostumbrado a negociar o tiene otros intereses.
Insisto creo quel quid esta en las maneras y no si un rating es mejor que otro
Salut
|
Estic d'acord que hi ha molts elements dubtosos en la obligatorietat d'estar federat per a practicar un esport i sobre la obligatorietat d'exigir llicencia. Entre d'altres, es pot considerar que es, com be dius, una practica monopolistica promoguda pel propi Estat, que prima a unes entitats (federacions) en contra d'unes altres (associacions particulars, empreses, etc.), que surten perjudicades pel favoritisme oficial. Aixo podria ser denunciat a la CNC (Comision Nacional de la Competencia) i fins i tot a la Comissio Europea (la mateixa que ahir va posar una multa de 1.712 millions d'Euros als principals bancs per practiques concertades). Pero aquesta seria una batalla molt molt llarga i feixuga. Creu-me: jo mateix he portat alguna davant de la comisio (contra petroleres, contra bancs, SGAE, etc.) i des dels USA segueixo en contacte amb la Comisio a Bruseles.
Tambe sintonitzo amb tu en el fastic que em fan aquestes entitats semipolitiques d'aprofitats que nomes vetllen pels seus insteresos personals i no per l'esport que es suposa que representen (salvant potser alguna excepcio esporadica). Estaria encantat de participar en una revolta que acabes amb la lliberalitzacio del "mercat" de la practica esportiva d'esbarjo. I no necessito que m'expliquis com funcionen les organitzacions esportives sense injerencies ni intervencionisme dels governs: visc als USA fa uns anys i he tingut relacio professional amb la NHL i la NFL (les lligues d'hoquei gel i de futbol america).
I tambe estic d'acord amb tu en el fastic que em fa la manera en que uns pintes aprofitats semipolitics maneguen i deicidexen sobre la practica de l'esport sense considerar res mes que el que els hi conve a ells. Mira els meus primers posts en aquest fil, publicats abans d'haver estudiat la Llei de l'esport catalana i veuras quina linea duia jo: preguntant per a que dimonis ens cal una federacio. I tambe em repugna, concretament, la manera en que la FCV vol imposar l'ORC "porque la calle es mia".
Pero, mentre no es guanyi aquella batalla davant les institucions de defensa de la competencia, de moment la Llei de l'Esport diu que els clubs que organitzin activitats esportives han d'exigir que els participants estiguin federats. I si no ho fan els hi poden caure multes de fins a 6.000 Euros, i sancions d'inhabilitacio, clausura, etc. D'acord que aquestes sancions es podrien impugnar en espera de que es resolguin els temes de competencia. I, fins i tot, es possible (nomes possible) que quedessin suspeses les sancions mentre es resol. Tambe cap la possibilitat de que no es suspenguin i, de moment, s'hagin de pagar les multes i complir les sancions.
En aquestes condicions, encara que ens arrepleguessim a la junta d'un club una colla de revolucionaris com tu i jo ¿Tu que creus que hauriem de fer? ¿Concertar una assegurança que cobris els riscos necessaris i llençar-nos a fer les regates sense llicencia, tot exposant el nostre club a les multes i sancions que ens caurien? I segurissim que ens caurien: seria una guerra i la federacio es defenssaria amb tot el que pot, inclosa la seva proteccio legal i institucional. ¿O fariem millor contractant un superadvocat que ens portes el tema a la CNC o a Bruseles i, mentrestant, seguir fent les regates com manen les normes legals?
Esta clarissim: tal com esta la legislacio avui dia, si algu, tenint una responsabilitat directiva d'un club, es llença a fer regates sense demanar llicencia es un ximple esborrajat sense caps ni peus.
I no cal ni que ens hi fiquem en allo de la trapelleria de canviar-li el nom. Primer, perque si t'has mirat els meus posts anteriors sobre la legislacio esportiva, la llicencia cal per a fer servir serveis del club (sense entrar en denominacions). I una regata es un servei. Per tant, requereix llicencia. I, segon, perque tal com es diu en Dret, "les coses son el que son, amb independencia de com les anomenin les parts". Es a dir, que una regata es una regata, i una "passejada pel mar amb premi per al que casualment arribi primer" tambe es una regata.
Kirlin, no t'hi capfiquis. De debo. (I, si us plau, repassa amb clama el meu post anterior amb les cites de la Llei de l'Esport)