Discusión: Abanderar en Canadá
Ver mensaje
Antiguo 26-01-2021, 19:40
IslaGrosa IslaGrosa esta desconectado
Grumete Pirata

Agradecimientos que ha otorgado: 3
Recibió 1 Agradecimiento en 1 Mensaje

Una buena ronda de ron para tod@s, que se la merecen¡¡¡
Esta mañana entré por el foro buscando luz con el abanderamiento. He comprado un Oceanis 361, con bandera alemana y el dueño ya la ha dado de baja. Buscando una alternativa rápida para poder navegar he llegado a Canada. Para empezar con la polaca me falta el certificado CE que me tiene que mandar Beneteau. He seguido las instrucciones y me han mandado el mail de recepción
Todo contento, me compro una bandera canadiense en Amazon (10 pavos) y esta tarde recibo el siguiente mail (he cambiado en nombre por mi nick de la taberna)

Hello Mr. Isla Grosa
This follows an application the Pleasure Craft Licensing Centre received in order to deliver a new Canadian Pleasure craft licence to your name, Mr. Isla Grosa – The Acknowledgement of reception number is QC7447621.

We noticed you applied from Murcia (Spain) for a white and blue Beneteau Oceanis 361 Clipper boat of 10.80 meters in length.

Our question: Is your boat actually in Canada and will it be principally maintained or operated in Canada (6 months or more a year)?

Please note a licence or registration is mandatory for all pleasure craft equipped with motors of 10 HP (7.5 kW) or more, including personal watercraft, which are principally maintained or operated in Canada.

Owners of pleasure craft of all tonnages and lengths may choose to license them under the Canada Shipping Act, 2001.

Alternatively, pleasure craft owners may choose to register their vessels in the Canadian Register of Vessels.

Please note that you may register a vessel in Canada if you are a qualified person. You are a qualified person if you are:

• a Canadian citizen or a permanent resident within the meaning of subsection 2(1) of the Immigration and Refugee Protection Act; or

• a corporation incorporated under the laws of Canada or a province.

Should you need more information, please do not hesitate and feel free to contact Transport Canada’s Office of Boating Safety and we will do our best to answer you as soon as possible.

Merci et bonne journée, / Thank you and have a nice day,

Voy a contestar que mi barco no estará en Canadá y supongo que me denegarán este registro.Por lo que parece poco probable que esto de la bandera canadiense sirva para algo
Agradecer al foro una vez más todas las aportaciones
Salud,ron y buen viento
Citar y responder