Los datos del Island Packet 485
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 43’2” 13.2 m
Beam. . . . . . . . . 15’4” 4.7 m
Draft.. . . . . . . . . . 5’3” 1.6 m
Mast Above DWL 63’6” 19.4 m
fuel. . . . . . . 300 g a l 1,136 l
Water . . . . . 300 g a l 1,136 l
Holding . . . . . . 60 g a l 227 l
Flush Tank. . . . 40 g a l 151 l
Max. Headroom. . 6’5” 1.96 m
Sail Area. . 1,234 f t 2 115 m2
Displacement 20,025 kg
Ballast 7,258 kg
Aux. Power . . . 110 h p 82 kw
Storage Capacity14.24 m3
Displ./Length. . . . . . . . . .245
SA/Displacement
. . . . . . . 16.0
Ballast/Displ
. . . . . . . . . . .36%
Cabins/Berths
. . . . . 4/9
STIX
ability Index).. . . . . . . .66
design: Bob Johnson, n.a.
Me ha llamado la atención el stix tan alto y lo completos que son los datos que da el astillero.
Es un quilla corrida, eso tambien me ha llamado mucho la atención, os pongo un párrafo que habla de ello:
The Full Foil Keel® (now standard on every Island
Packet yacht) was Bob’s answer to a then relatively new
problem: how to preserve the fine seakeeping and safety
attributes of a traditional full keel yacht while enhancing its
performance and maneuverability like the newer fin keel
shapes. By combining a long airfoil shape and a detached
rudder protected by the keel, the maneuverability and
performance of the Full Foil Keel were vastly improved
over the traditional shapes.
Por si a alguien le apetece echar una ojeada a su página web:
http://www.ipy.com/ShowBoat.asp?sBoat=IP485&iMetric=1
Saludos a todos y unas cervezas de mi parte.